Mis on SEO ehk kodulehe optimeerimine?

SEO on lühend inglisekeelsetest sõnadest Search Engine Optimization ehk siis otsingumootoritele optimeerimine.

Praegusel ajal kindlasti kõige populaarsem otsingumootor on loomulikult Google. Tänu sellele on võimalik saada ükskõik millisest maailmanurgast kõik teadmised. Otsitakse ka kõige lihtsamaid asju, nagu näiteks “kuidas teha pannkooke?”. Kunagi ennem ei ole olnud info meile nii kättesaadav kui praegu.

Samuti on see meeletu turunduskanal sest otsitakse muu hulgas tooteid ja teenuseid, mida tarbida. Kuna inimesed tahavad kõike kohe ja kiiresti, siis enamasti leitakse soovitud toode või teenus juba esimeselt lehelt. Nimelt 90% tehingutest toimub esilehel ja teistele ei vaevuta väga minema. SEO spetsialistide seas liigub ütlus, et parim koht laiba peitmiseks on Google kolmas leht, kuna sinna ei lähe keegi.

Kuna infot on internetis nii palju, siis otsingumootor peab kuidagi reastama saadud vasted. Selleks on tal oma algorütmid, mille täpset valemit ei tea lõpuni keegi. Teades aga nii üht kui teist, mida hindab Google, on võimalik oma lehte parandada ja seega tõsta oma positsiooni Google otsingus. Siinkohal võiks mainida mõnda kindlat reeglit, mille järgmisel tõusete otsingutulemustes.

  • Kindlasti ei tohi laadida ülesse suuremahulisi pildifaile, sest need muudavad lehe aeglasemaks. Lehe laadimiskiirus on üks kindlatest kriteeriumitest, mida Google jälgib ehk mida kiiremini laeb leht, seda ettepoole järjestab Google Su otsingutulemustes. Selle vastu aitavad programmid, mis vähendavad piltide mahulist suurust, kaotades ainult väikse osa kvaliteedist.
  • Suur osa on ka märksõnade lisamisel pealkirjadesse ja sisusse aga sellega ei tohi üle pingutada. Google saab aru kui teda tahetakse lollitada, karistuseks saadetakse sinu leht järjekorra lõppu.
  • Üks peamisi, mida Google hindab Sinu lehel on aegade algusest Sinu lehele viitavad lingid teistelt lehtedel. Google hindab muidugi nende lehtede väärtust. Mida suurem on nende lehtede autoriteetsuse skoor, kust sinu lehele viited tulevad, seda kõrgemale reastab Google ka Sinu lehte.
  • Aastal 2015 hakkas Google ka suuremat tähelepanu pöörama, kuidas Sinu leht näeb välja mobiilivaates. Kellel mobiilivaate jaoks lehed kohendamatta, need peavad loovutama oma järjekorra koha neile, kes on jõudnud seda teha.
  • Kui endale platvormi valides on oluline osa oma lehe välja tulemine otsingutulemustes siis tuleks vaadata WordPressi poole, millele ka meie oma tehtud kodulehed teeme. Googlele meeldib WordPress ning see on üks parameetritest, millega tõusete jälle otsingutulemustes.
  • Ära kasuta dubleeritud sisu!
  • Oluline on ka, et Sinu leht oleks turvaline ja sellel oleks SSL sertifikaat. Google on avaldanud, et kuvab enda otsingumootori tulemustes turvalised lehed eespool kui mitteturvalised.

Loomulikult üks võimalus on maksta Google adwordsi ja saada niimoodi otsingu esilehele. Kuid sellisel juhul sinu veebilehe vasakusse nurka jäetatakse väike märk nimega reklaam või ad, mis hirmutab 85% inimestest minema. Statistika näitab, et ainult 15% inimesi klikib lehtedele, millel on reklaamimärk. Kuna tundub ju inimestele see kinni makstud ja mitte väga usaldusväärne. Enamus kerib edasi ja alustab soovitu otsimist lehtedel, millel pole reklaamimärki. Siinkohal tasub mainida, et arvutites, millel on Adblocker, siis neis ei kuvatagi Adwordsi reklaame. Siin tulebki appi SEO, mille tegemine aitab saada orgaaniliselt ehk ilma Googlele maksmatta esilehele ja niimoodi jõuda soovitud inimesteni.

Lõpuks tuleks veel mainida, et Eestis ainult 20% kodulehtedest on optimeeritud. Kahjuks kogemus näitab, et paljud kodulehed ei tule isegi oma kodulehe nimega “googeldades” otsingus välja. Mis kasu on kodulehest kui inimesed ei jõua sinna. Oleks sama nagu kõrts keset metsa, kuhu ei näita ükski viit. SEO näol on tegemist veel üsna vähe tuntud aga seetõttu väga tõhusa turundusmeetodiga jõudmaks kliendini.

Meie oma teenuses, mitte ainult ei paku lihtsalt SEO teenust, vaid toome Sinu  toodet/teenust kõige iseloomustavamate märksõnadega kodulehe Google otsingu esilehel välja!

Loe lisa kodulehe tegemise kohta koos SEO-ga!

Jaga ja pane LIKE 🙂
error

About the author: Anti Kallaste