13, juuni 2019
Mis on SEO ehk kodulehe optimeerimine?

SEO on lühend inglisekeelsetest sõnadest Search Engine Optimization ehk siis otsingumootoritele optimeerimine.

Praegusel ajal kindlasti kõige populaarsem otsingumootor on loomulikult Google. Tänu sellele on võimalik saada ükskõik millisest maailmanurgast kõik teadmised. Otsitakse ka kõige lihtsamaid asju, nagu näiteks “kuidas teha pannkooke?”. Kunagi ennem ei ole olnud info meile nii kättesaadav kui praegu.

Samuti on see meeletu turunduskanal sest otsitakse muu hulgas tooteid ja teenuseid, mida tarbida. Kuna inimesed tahavad kõike kohe ja kiiresti, siis enamasti leitakse soovitud toode või teenus juba esimeselt lehelt. Nimelt 99% inimesi ei vaevu teistele lehtedele minema. SEO spetsialistide seas liigub ütlus, et parim koht laiba peitmiseks on Google kolmas leht, kuna sinna ei lähe keegi.

Kuna infot on internetis nii palju, siis otsingumootor peab kuidagi reastama saadud vasted. Selleks on tal oma algorütmid, mille täpset valemit ei tea lõpuni keegi. Teades aga nii üht kui teist, mida hindab Google, on võimalik oma lehte parandada ja seega tõsta oma positsiooni Google otsingus. Seega tasub kodulehe tegemine teha koos SEO-ga.

Kodulehed, mis tulevad Google esilehel välja - Combipact OÜ

Siinkohal võiks mainida mõnda kindlat reeglit, mille järgmisel tõusete otsingutulemustes.

  • Kindlasti ei tohi laadida ülesse suuremahulisi pildifaile, sest need muudavad lehe aeglasemaks. Lehe laadimiskiirus on üks kindlatest kriteeriumitest, mida Google jälgib ehk mida kiiremini laeb leht, seda ettepoole järjestab Google su veebilehe otsingutulemustes. Selle vastu aitavad programmid, mis vähendavad piltide mahulist suurust, kaotades ainult väikse osa kvaliteedist.
  • Suur osa on ka märksõnade lisamisel pealkirjadesse ja sisusse aga sellega ei tohi üle pingutada. Google saab aru kui teda tahetakse lollitada, karistuseks saadetakse sinu leht järjekorra lõppu.
  • Üks peamisi, mida Google hindab sinu lehel on aegade algusest sinu lehele viitavad lingid teistelt lehtedel. Google hindab muidugi nende lehtede väärtust. Mida suurem on nende lehtede autoriteetsuse skoor, kust sinu lehele viited tulevad, seda kõrgemale reastab Google ka sinu lehte.
  • Aastal 2015 hakkas Google ka suuremat tähelepanu pöörama, kuidas sinu leht näeb välja mobiilivaates. Kellel mobiilivaate jaoks lehed kohendamata, need peavad loovutama oma järjekorra koha neile, kes on jõudnud seda teha.
  • Kui endale platvormi valides on oluline osa oma lehe välja tulemine otsingutulemustes siis tuleks vaadata WordPressi poole, millele ka meie oma tehtud kodulehed teeme. Googlele meeldib WordPress ning see on üks parameetritest, millega tõusete jälle otsingutulemustes.
  • Ära kasuta dubleeritud sisu!
  • Oluline on ka, et sinu leht oleks turvaline ja sellel oleks HTTPS ehk SSL sertifikaat. Google on avaldanud, et kuvab enda otsingumootori tulemustes turvalised lehed eespool kui mitteturvalised.

Loomulikult üks võimalus on maksta Google adwordsi ja saada niimoodi otsingu esilehele. Kuid sellisel juhul sinu veebilehe vasakusse nurka jäetakse väike märk nimega reklaam või ad, mis hirmutab 85% inimestest minema. Statistika näitab, et ainult 15% inimesi klikib lehtedele, millel on reklaami märk. Kuna tundub ju inimestele see kinni makstud ja mitte väga usaldusväärne. Enamus kerib edasi ja alustab soovitu otsimist lehtedel, millel pole reklaami märki. Siinkohal tasub mainida, et arvutites, millel on Adblocker, siis neis ei kuvatagi Adwordsi reklaame. Siin tulebki appi SEO, mille tegemine aitab saada orgaaniliselt ehk ilma Googlele maksmata esilehele ja niimoodi jõuda soovitud inimesteni.

Lõpuks tuleks veel mainida, et Eestis ainult 20% kodulehtedest on otsingumootoritele optimeeritud. Kahjuks kogemus näitab, et paljud kodulehed ei tule isegi oma kodulehe nimega “googeldades” otsingus välja. Mis kasu on kodulehest kui inimesed ei jõua sinna? Oleks sama nagu kõrts keset metsa, kuhu ei näita ükski viit. SEO näol on tegemist veel üsna vähe tuntud aga seetõttu väga tõhusa turundusmeetodiga jõudmaks kliendini.

Meie oma teenuses, mitte ainult ei paku lihtsalt SEO teenust, vaid toome sinu toodet/teenust kõige iseloomustavamate märksõnadega kodulehe Google otsingu esilehel välja!

13, mai 2019
SEO audit

Teeme kodulehele SEO auditi ning vastavalt sellele parandame vead, mille tulemusel tõusete Google otsingus!

1. Tehniline audit

1.1. Robots.txt faili kontroll

1.2. Serveri vastuste kontroll

1.3. Veebilehe kaardifaili sitemap.xml olemasolu ja korrektsuse kontroll

1.4. Veebilehel mittetöötavate linkide olemasolu kontroll

1.5. Otsingule optimeerimise jaoks kriitiliste vigade olemasolu kontroll veebilehe koodis

1.6. Pahatahtliku koodi ja ümbersuunamiste olemasolu/puudumise kontroll

1.7. Veebilehe laadimise kiiruse kontroll

KODULEHED TURUNDUS SEO - Combipact OÜ

2. Otsinguaudit

  2.1. Staatilise info kontroll

2.1.1. Otsingumootorites veebilehe indekseerimise kontroll

2.1.2. Dubleeritud ja peegellehtede kontroll

2.1.3. Veebilehe põhinäitajate (vanus, registreerimine kataloogides, jms)

2.1.4. Google Analytics koodi olemasolu ja õigsuse kontroll

2.1.5. Tekstispämmi olemasolu kontroll

2.1.6. Väljuvate linkide otsing ja analüüs

  2.2. Teksti optimeerituse audit

2.2.1. Veebilehe pealehe optimeerituse kontroll

2.2.2. Veebilehe põhitüüpi lehtede optimeerituse kontroll

2.2.3. Optimeerimiseks soovitavate suundade ülevaade

25, mai 2018
Mis on HTTPS ehk SSL sertifikaat?

HTTPS ehk krüpteeritud ühendusega ligipääs veebile on ülioluline. Kogu info, mis internetis liigub ilma HTTPS (SSL) protokollita, on sisuliselt avalik. Eriti veel, kui juhtud kasutama avalikku, jagatud või WiFi-võrguühendust.

Veebilehega suhtlemiseks vajalik protokoll HTTP asendatakse HTTPS protokolliga, mida võimaldab SSL/TLS sertifikaat.

Näiteid, mida võidakse lehel teha kui seal pole HTTPS.

  1. Esmalt on võimalik turvamata veebiühendusega pahalastel jälgida, milliseid lehekülgi külastatakse ning koguda kasutaja profiili kohta üsna tundlikke andmeid.
  2. Teiseks on pahalastel võimalik kaaperdada krüpteerimata lehekülgi, muutes koodi ja asendades näiteks internetipanka sisenemise viite, mis võib suunata hoopis mõnele enda loodud lehele, kus näiteks paroole koguda.
  3. Kolmandaks: kuna näiteks krüpteerimata infolehel asuvad ka sisselogimise ning otsingu vormid, siis on võimalik tuvastada sealt nii sisestatud kasutajanimesid kui ka otsitud märksõnu.
mis on ssl?

Lisaks turvalisusele on loomulikult ka teisi aspekte, millest kõige olulisemad on otsingumootoris leitavus ning maineküsimus. Google on avaldanud, et kuvab enda otsingumootori tulemustes turvalised lehed eespool kui mitteturvalised. Kui veebileht on paremini leitav, saab see ka rohkem külastusi ning eeldatavasti läbi selle edeneb ka ettevõtte äri paremini.

Ettevõtte mainet puudutab peamiselt Google Chrome veebilehitsejas täiendus, mis kuvab kasutajatele visuaalselt hoiatust et HTTP lehed on ebaturvalised – seda saab vältida HTTPS-ile üle minnes.