Kodulehe optimeerimine

Kodulehe optimeerimine ehk SEO (i.k. search engine optimization) on tõhusaim viis ettevõtte nähtavuse ja usalduse suurendamiseks .

Kodulehe optimeerimine jäetakse kahjuks tihtilugu tähelepanuta. Tehakse ilus koduleht lihtsalt valmis ja otsingumootoritele optimeerimine jäetakse tegematta. Selle tulemusena ei ole leht internetist leitav ja keegi ei jõua sinna. Paremal juhul ostetakse Google reklaami, et olla esilehel aga neile klikitakse ainult 15% juhtudest.

Oma firma nimega googeldades heal juhul leitakse ikka enda koduleht ülesse aga hoopis olulisem on leida koduleht seal müüdavate toodete või pakutavate teenuste olulisemate märksõnade “googeldamisel”. 

64% inimestest kasutab tänapäeval otsuste tegemiseks Google abi ning sealt leitav on kõige usaldusväärsem see otsitu, mis jääb esimesele lehele. On ütlus, et parim koht laiba peitmiseks on Google kolmas leht, kuna sinna ei satu keegi.

99% inimestest leiab otsitu just otsingutulemuste esilehelt. Inimesed lihtsalt ei vaevu järgmistele lehtedele minema, kuna peavad esilehel olevat sisu piisavalt kvaliteetseks, mille vahel siis soovitud toote/teenuse kohta valik teha.

Sellepärast ongi niivõrd tähtis saavutada positsioon Google otsingu esilehel. Kui ettevõtte kodulehte ei leita, siis see ka ei müü. Inimesed otsivad Teie tooteid ja teenuseid.

 

Koostame märksõna analüüsi ja leiame enim teie toodet/teenust “googeldatavad” sõnad!

Kodulehe optimeerimine otsingumootoritele on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootori otsingutulemustes. Kui inimene otsib mingit märksõna (ehk näitab üles huvi teatud toote/teenuse vastu), siis optimeeritud lehte näidatakse otsingutulemuste seas eespool. Koduleht on kohe mõistlik teha koos SEO-ga, et leht tuleks välja ka Google otsingutes ilma, et peaksite maksma Google-le reklaami eest. Need lehed, kellel on reklaami märk all vasakus nurgas maksavad klikkide eest Google-le. Kahjuks on teada, et reklaamid saavad ainult ca 15% klikkidest, ülejäänud jätavad need lihtsalt vaatamatta ja kerivad allapoole otsides siis vasteid, mis tulevad ilma reklaami märgita esile. Kellel on arvutis ADBLOCKER seadistatud, siis nendeni ei jõuagi Google Adsi reklaam. Nii, et igaljuhul on mõistlikum otsustada SEO kasuks, mis on siis ühekordne väljaminek kui kulutada iga kuu raha millegi peale, mille kasutegurit on raske mõõta.

SEO ehk kodulehe optimeerimine tähendab lihtsustatult seda, et valime Teie tegevusega enim seostuvad märksõnad ja toome Teie lehe nende sõnade “googeldamisel” esilehel välja. SEO tulemused saabuvad 1-3 kuu pärast.

Kodulehe optimeerimine ehk SEO - Combipact

Siinkohal tooksime välja mõned soovitused, mis realselt mõjutavad SEO tulemusi positiivselt Teie lehel.

  • Ärge laadige kodulehele suuremahulisi pilte – see aeglustab laadimiskiirust. Koduleht võiks alla laadida vähemalt 3 sekundi jooksul. Pildid peaks enne üles laadimist mahult väiksemaks optimeerima.
  • Paigaldage kodulehele turvalisuse märki kandev HTTPS ehk SSL sertifikaat! 
  • Veebileht peab olema mobiilisõbralik! Enamik inimesi kasutab veebilehtede sirvimiseks mobiili. Seega lehe väljanägemine on muutunud seal palju olulisemaks kui arvuti ekraanil.
  • Eemaldage katkised lingid! Parandage need või eemaldage sootuks.
  • Ärge pingutage märksõnade lisamisega üle – võib tekkida hoopis vastupidine efekt. Google mitte ei paranda Teie kohta otsingus, vaid saab aru, et teda püütakse lollitada ning saadab lehe hoopis järjekorra lõppu.
  • Ärge kasutage dubleeritud sisu, vaid sõnastega see ümber. Juba paar lauset kuskilt teiselt lehelt võetud copy-pastega võib märkimisväärselt Teie lehe autoriteetsust kaotada
  • Kasutage kodulehe platvormina WordPressi. Google on tunnistanud, et antud platvormil olemine annab tugeva eelise teiste ees. 

Lisateenusena võime tehe Teie ettevõttele ilusa logo või hoopis kodulehe tegemine koos SEO-ga. Samuti disainime plakateid ja pakume turundus teenust.